משלוחים חינם לנקודות איסוף על כל המוצרים באתר!

גראונדינג, התקרקעות ונעלי ברפוט

הארקה, או התקרקעות, מבוססת על הרעיון שכדור הארץ נושא מטען חשמלי עדין שניתן להעביר לגוף האדם במגע ישיר, ולחילופין לפרוק אליו אנרגיה חשמלית שאצורה בגוף שלנו. יש המאמינים שחיבור זה עוזר לאזן את הפוטנציאל החשמלי של הגוף, להפחית דלקות ולקדם רווחה כללית. מכיוון שארחו החיים המודרני מבודד אותנו מקשר עם האדמה, בין אם בגלל שאנו שוהים בחללים סגורים המנותקים מן האדמה, ולעיתים קרובות אנו נועלים נעליים המבודדות, אנשים רבים מוצאים את עצמם מנותקים ממקור האנרגיה הטבעי הזה, מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות שונות.

התקרקעות בחיי היומיום

שילוב פרקטיקות התקרקעות בחיי היומיום יכול להיות פשוט והוא לא מצריך יותר מאשר שהייה יחפה מחוץ לבית . הליכה, טיולים, גינון או תרגול יוגה יחפים- כל אלה הם דרכים יעילות להתחבר מחדש עם האנרגיה של כדור הארץ ולקצור את היתרונות הפוטנציאליים של גראונדינג.

הבטים ביומכניים של התקרקעות ונעלי ברפוט

חוץ מפריקת מטען חשמלי להתקרקעות קיים גם היבט ביומכני שקשור לתנועה, יציבה וחיזוק מערכת השריר-שלד, שחרור רקמות גוף שונות ועוד. הליכה יפה מעודדת יציבה נכונה, מעודדת את כף הרגל למלא את ייעודה כבולמת זעזועים טבעית, מחזקת את קשת כף הרגל ועוזרת במניעת בעיות אורטופדיות של כף הרגל כמו פלטפוס, בוניונים ועוד. התקרקעות גם טומנת בחובה את היכולת הטבית שלנו לקבל משוב חושי נוסף מן הסביבה דרך כ הרגל שלנו ועוד. אם כן, להתקרקעות קיימים מגוון היבטים נוספים חוץ מהיבט המוליכות החשמלית.

נעלי ברפוט, מציעות אמצעי חלופי להליכה יחפה  תוך מתן תמיכה הגנה  מפני "מוקשים" שונים בדרך כגון קוצים ואבנים חדות, אספלט חם וכיו"ב . בניגוד לנעליים מסורתיות עם סוליות עבות ומבודדות, נעלי ברפוט כוללות סוליות דקות וגמישות המאפשרות משוב חושי גדול יותר ותנועת כף רגל טבעית. תכונות אלה תורמות לתחושת קרקע מוגברת וקשר חושי משמעותי יותר עם האדמה.

אמנם נעלי ברפוט כוללות לרוב סוליות גומי, שמבודדות את היכולת של הולכה חשמלית אבל הן כן מאפשרות להנות מהיתרונות הביוכומניים ולספק "תחושת קרקע" – התחושה של חיבור לאדמה מתחתיך. משוב חושי זה משפר את הפרופריוספציה שלנו ומאפשר להבין טוב יותר את הסביבה ולהסתגל לתוואי שטח משתנים, מה שמוביל לשיפור שיווי משקל, יציבה ומכניקת הליכה.

סיכום

התקרקעות היא תרגול המציע אמצעי לשיקום הקשר שלנו עם האנרגיה הטבעית של כדור הארץ. בעוד שהליכה יחפה נותרה הדרך הטובה ביותר להתקרקעות, נעלי ברפוט מספקות אלטרנטיבה נגישה ופרקטית עבור אלה המבקשים לשלב היבטים ביומכניים של התקרקעות בחיי היומיום שלהם כשלא ניתן ללכת יחפים לחלוטין (בעבודה למשל).

דילוג לתוכן